lørdag 18. mai 2013

Rå fisk

Det er veldig lite mat jeg ikke liker. Jeg er stort sett altetende, og selv om jeg ikke synes alt er like godt, kan det meste skylles ned med god drikke.


Det finnes imidlertid en rett jeg har hatt store problemer med, -sushi. Hvorfor i all verden skal man spise rå fisk?
Gemalen overtalte meg til å prøve det i Los Angeles for noen år siden. Jeg gikk inn i det med åpent sinn og endte opp med å brekke meg....! Smaken av rå fisk, og konsistensen...den er bare ekkel, og den gjør noe med "brekke-meg-refleksen" min.
Jeg lovte meg selv på tro å ære å aldri smake det igjen.

I går lot jeg meg likevel overtale til å prøve igjen. Nå kan jeg si at jeg til en viss grad liker sushi. Men bare de elementene som ikke er rå. Oppdaget jo at det var noe som het lett fritert og da ble jeg fornøyd. Jeg tror jeg hadde likt alt det andre også hvis det hadde fått 10 min i stekeovnen.....hehe. Prøvde meg på kamskjell og laks, men da slo den til igjen,- brekkerefleksen.

MEN, og det er et STORT men her, - å spise et sushimåltid er utrolig koselig. Det veier opp for de tingene som byr meg imot. Jeg kunne godt tenke meg å gjøre det igjen, bare på grunn av det sosiale aspektet med det. Merkelig....det føltes som et festmåltid, og min bedre halvdel STORKOSTE seg.
Han mener jeg kan venne meg til det, men jeg vet ikke om jeg vil.......

Hva med deg, liker du sushi? Kanskje du har noen gode råd til meg om hvordan jeg kan overvinne motviljen jeg har. Tror egentlig det sitter mest i hodet. Alle innspill mottas med takk :)

Bibbi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar