torsdag 25. april 2013

Bestemortanker



Å spille fotball med en femåring er ikke bare bare, skal jeg si deg. Han er ganske rå, denne poden, og jeg mistenker at jeg kan ha diverse blåmerker både på legger og lår i kveld. Men jeg nyter hvert øyeblikk, og ekstra moro er det hver gang han får lirket ballen forbi meg og inn i målet, -noe som resulterer i små, tilfredse gledeshyl.


Tenk at jeg får oppleve dette! Å være 49 år og bestemor til unger som begynner å bli "store". Se gleden i øynene når han finner ut at han har vokst over en cm siden sist vi målte. Lykken over å få en fotballampe til rommet sitt. Kosestund ved kjøkkenbordet med belgiske vafler med masse smør og sukker på. Tilfredsheten når han vinner over bestefar i Yatzy.
 
Klart jeg nyter det, for jeg vet jo at det ikke kommer til å vare evig. De vokser jo til, begynner på skolen, får venner og interesser. Det er NÅ det er moro å spille fotball med bestemor, og jeg kan jo ikke annet enn å bruke det for alt det er verdt, når jeg har anledning til det :-)

Javisst er jeg rik!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar