søndag 3. februar 2013

"Det kan vokse dyr i sminken din"

En slik overskrift kan jo få enhver lady til å skjelve i buksene...... Og man er ikke særlig mer beroliget etter å ha lest artikkelen.

Ok, jeg gikk rett hjem og fant fram plastkassa der jeg oppbevarer sminke som ikke brukes hele tiden. Må innrømme at jeg har tungt for å kaste sminke, så der var det litt av hvert. Og spesielt mye av det som artikkelen sa at man absolutt ikke måtte oppbevare så lenge: Lipgloss. Den bør kastes ett år etter at man har begynt å bruke den. ETT ÅR?? Hjelp! Hvor lenge har jeg hatt mine tro..... Ikke rart at det har smakt harskt innimellom.

Rett i søpla med det....

Tok en kvalitetsbeslutning: Kaste alle de gamle, og prøve å ikke ha mer enn to av gangen :)

Egentlig har man jo ikke bruk for mer heller, men det er sånne småting som er lett å kjøpe når man kommer over noe billig.

Ellers var sminkekassa mi helt ok. Ingen gamle maskaraer eller halvfulle krembokser. Men så var det de kostene, da. Sminkekostene. De jeg bruker hver eneste dag og som egentlig skal vaskes en gang i uka. Huff og huff. Er det egentlig noen som gjør det tro.....en gang i uka?
Etter å ha sett bilde av sminkekoster fulle av små dyr var det mer enn nok til å motivere meg til å ta et skippertak. Og kanskje mer enn nok til at det blir mer enn et skippertak.

Nyvasket og delikate :)

Fy så heslig, -en sminkekost full av små kryp. Vi skal liksom gjøre oss pene og delikate, og så kliner vi masse bakterier og alskens ulumskheter i fjeset....Usj!

Den overskriften ga meg et støkk, og det er en deilig følelse å ha tatt denne oppryddingen.
Noen flere som kjenner på det samme...????

Hva jeg bruker alle disse kostene til.....? Ja det kan du lure på, men jeg skal love deg at de gjør nytte for seg :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar