tirsdag 26. februar 2013

Den trolske natten


Jeg regner med at flere med meg fikk med seg den vakre månen som var i natt. Selv våknet jeg ved halv tre tiden av et skarpt lys i ansiktet og trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg tittet ut av vinduet. Jeg listet meg ut av soverommet, dro på meg joggebukse og dynejakke og gikk ut i vinternatta med kameraet.

Det objektivet som følger med kameraet er ikke så bra i mørket, og i natt var jeg rimelig fortvila over at jeg ikke hadde et ordentlig objektiv for en sånn anledning. Fytti katta så nydelig det var! Men siden bildene ble litt uklare har jeg lekt meg litt med dem i etterkant og man kan vel ikke si annet enn at det er ganske spektakulært.....



Det ble ikke mye soving i natt. Jeg satt helt oppslukt og ville bare suge til meg og nyte øyeblikket.





Det er morsomt å leke seg med forskjellige effekter, men ingen ting kommer opp mot orginalen: Frostnatt, skare, lett disig himmel, helt stille og en kjempestor måne.

Det ble ikke så mye mer søvn etter det. Nå nyter jeg morrakaffen min og skal gjøre meg klar for en ny arbeidsdag. Den kommer helt sikkert til å bli fin!

Ønsker deg en kjempefin dag også. Legg merke til detaljene i livet, -da har du uendelig mye å være takknemlig for.

Bibbiklem

2 kommentarer:

  1. Ble stilige de da. En eller annen gang skal jeg stå opp midt på nattan og ta bilder også...

    Et tips til neste gang kan være å bruke stativ. Da kan du ha lengre lukkertid uten at bildet blir blurry.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg tenkte på det,jeg også. Hadde ikke lyst å romstrere så mye innendørs på den tiden av døgnet.... Skal begynne å oppbevare stativet på et mer lettilgjengelig sted :)

      Slett