torsdag 20. desember 2012

Den søte førjulstid

Nei vet du hva, nå setter jeg meg rett og slett ned og tar en kopp kaffe sammen med deg før jeg drar på jobb.
I denne søte førjulstid er jeg nødt til å porsjonere tiden min for å få alt til å gå opp, og nå har jeg et lite kvarter å skrive noen ord på....

Hvordan står det til der ute? Mye stress eller klarer du å roe ned litt?

For et par dager siden toppet det seg litt for meg. Må innrømme det. Plutselig ble det for mye av alt, og da var det minimalt som skulle til før jeg følte at jeg hadde et fjell på størrelse med Mont Everest å forsere. Er glad jeg har en mann som klarer å sette ting i perspektiv for meg. Han sa noen velvalgte ord som fikk meg til å se at jeg hadde ikke et Mont Everest å forsere, men heller noen småfjell som jeg kunne ta ett av gangen :)

I dag har jeg kokt sylteflesk. Det er et must her i huset til jul, og lager akkurat den gode lukten i huset som får fram julestemninga :)


Klar til koking. Surra det litt denne gangen. Tenker kanskje at det blir litt greiere å håndtere etterpå.


Oppi gryta med det, sammen med pepper, nellikspikere og masse salt. Så får det ligge og godgjøre seg i saltlaken et par dager før det er klar til å tilfredsstille smaksløkene :)

Tenker også å bake litt lefser og lage gomme. Vi får se hvor langt tiden strekker til. Har ikke så veldig mye til overs av den :)

Nå må jeg komme meg avgårde til jobben. Blir å treffe på Nor Belysning til kl. 23 i kveld! Ja nemlig, kl 23!! Langåpent er noe stort tull, men sånn er det nå en gang.

Ha en strålende torsdags ettermiddag og kveld. Vi snakkes!

Stor klem fra Bibbi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar