torsdag 6. september 2012

Den indre stemmen

Er glad jeg har vett nok til å lytte til den indre stemmen innimellom, -ellers hadde jeg gått rundt med orange/rødt hår i dag :)


Neida, dette er ikke meg....hehe

Har gått noen dager og tenkt at jeg skulle friske opp håret litt. Kjøpte en del hårtoninger på salg for en stund siden, sånn fyll-posen-for-100-kroner-salg. Det rare er at hver gang jeg har tenkt på å bruke dem har jeg blitt litt sånn urolig inni meg. I dag tenkte jeg at "dette må jeg finne ut av", så jeg ofret en pakke og testet det ut på en liten hårlugg innimellom alt det andre håret. Og ganske riktig, håret fikk en helt annen farge enn det så ut som på pakka, ja.
Ikke det at fargen var så grusom, -den egner seg kjempegodt til å lage litt striper og sånn, men med den fargen i hele håret ville jeg fått assosiasjoner til Karius og Baktus :))

Hva er den indre stemmen for noe, da? Jeg tror jo at det er Skaperen selv som snakker til oss, og han gjør det mye mer og mye oftere enn vi skjønner. Når vi lærer oss å lytte til den og respondere på den, blir den også lettere å gjenkjenne.

Men bryr han seg om hva slags farge jeg får på håret mitt, da? Har ikke han mer enn nok med å ta seg av folk med virkelige problemer andre steder i verden?
Vel, jeg er glad for at han er pappaen min. Ville ikke enhver pappa ha advart dattera si hvis han visste at hun var i ferd med å gjøre noe skikkelig dumt med håret som han visste hun ville angre på? Selvfølgelig ville han det. Så jeg ser ikke på det som noe rart at han legger en liten uro nedi magen min i en sånn sammenheng.

Jeg tror også at veldig mye tragisk kunne vært unngått hvis vi lærte oss å høre på den indre stemmen. Jeg vet om mennesker som har vært i bilulykker, og som etterpå kunne fortelle at de følte en uro da de kjørte avgårde, men de trosset uroen og så endte det med kræsj i stedet.

I dag hjalp han i alle fall meg så jeg slipper å gå rundt med rødt hår, og jeg synes det er fantastisk bra at han bryr seg om sånne detaljer også, -ikke bare de store tingene :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar