tirsdag 4. september 2012

Bestemortanker

Å våkne kl 06.20 av at ei lita jente kommer smygende inn under dyna er kjempekos. Det er ikke like kos å stå opp ti minutter senere og starte dagen med å lage bursdagsselskap for Ole Brum og Isbjørn.......Jeg er liksom ikke helt DER enda, så tidlig på dagen...jeg som trenger en times tid etter at jeg har stått opp på å bli sånn noenlunde sosial :) Men Ole Brum og Isbjørn fikk bursdagsselskapet sitt, med liksomkaker m lys på, bursdagssang og hele pakka.


Jeg får aldri sagt nok hvilken velsignelse og glede det er med barnebarn. Jovisst merker jeg at energinivået mitt er litt anderledes enn det var da mine egne var små, men hva så? Jeg har jo heller ikke det ansvaret nå som jeg hadde da. Nå kan jeg bare skumme fløten :)

Da første barnebarnet kom ble jeg tatt helt på senga av hvilke følelser det satte igang i meg. Hadde ikke forventet noe sånt. Og nå når de begge vokser til, kjenner jeg sterkt på dette med fellesskap/samhold/familiefølelsen.

Det måtte gå seg til litt. Jeg var litt famlende i min "rolle" som bestemor en stund, noe jeg skjønner flere andre også har opplevd, men som ikke så mange snakker om....  Men så går det seg til og alt blir helt naturlig. Og du verden så koselig det er når de kommer med ei bok de vil jeg skal lese, eller en sang de vil synge, eller lage liksommiddag av legoklosser osv osv. Å sitte på gulvet og bygge legohus er noe av det mest avstressende jeg vet om......det er nesten så jeg kan finne på å gjøre det når ungene ikke er her også...hehe.

Men nå får jeg vel lage en vaffelrøre så vi har noe å kose oss med til lunsj. Det er jo en bestemors privilegium: å  kjøre utenom de normale reglene :)))

Det er litt regntungt i dag, men ikke mist motet av den grunn. Ta heller og kos deg litt, du også. Lag en vaffelrøre og be noen på kaffe. Da gleder du en annen, og så blir du glad selv.

Klem fra meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar