søndag 3. juni 2012

Slækkings

Ja, i dag er det slækkings i sofaen. Og du verden så deilig DET er. En rolig formiddag. God tid til frokost. Bibel og bønn under et pledd i sofakroken sammen med gemalen. Ble ikke noe møte i formiddag, som vi egentlig hadde planlagt, så da ble det møte hjemme i sofakroken i stedet.

En god påminnelse

Jeg fryser for tiden. Etter tre varme uker i USA og så ei kjempefin og varm uke her hjemme, blir det brått uvant med 9 varmegrader ute og huskaldt inne. Jeg er nok et sommermenneske. Kunne godt bodd året rundt et varmere sted, men da måtte jeg hatt familie og venner med meg. Ender sikkert opp som pensjonist i Spania eller noe.... :)


Eller kanskje jeg blir Florida-pensjonist......? Tanken er ikke helt fjern, men det er fortsatt langt fram. Har ikke akkurat begynt å forberede pensjonisttilværelsen enda :)

Nå skal vi snart avgårde på "hjemmekino" på Greåker. En ettermiddag med filmkos sammen med datter og barnebarn, det blir koselig.

Håper alle har en deilig og avslappende søndag. Ordet "hviledag" har blitt viktigere for meg den senere tid. Både kropp og sinn (og ånd) trenger en dag med ro og avslapning. Selv Gud hvilte den syvende dagen, så da skulle det vel ikke være så rart at vi trenger det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar