onsdag 16. mai 2012

Min 17.mai

17. mai har alltid vært en SÅNN dag for meg etter at jeg ble voksen. Det vil si en dag da alle skal ha det SÅ hyggelig og forventningene ligger høyt opp.

Jeg synes det har vært slitsomt, og synes egentlig at 17. mai er en dag da man står i uendelige køer, bruker masse penger fordi man "bør", fryser i kjørlig vårvær og gleder seg til man kan komme hjem og ta av finklærne........

I år ser jeg anderledes på det. Har bestemt meg for å gjøre stas på dagen på en måte som jeg synes er hyggelig selv. Og etter 22. juli kjenner jeg også at det er en dag som virkelig BØR feires. Vi lever i en FRIHET i nasjonen vår som andre bare kan drømme om, og opplevelsen av samhørighet som nasjon er nok mye sterkere enn på mange, mange år.

17. mai er dagen da vi feirer landet vårt, og det vil jeg være med på.
Jeg feirer den ved å invitere familien på mat og godsaker her hjemme når de er ferdig med utesyslene.

Jeg koser meg med å gå her i dag og forberede maten til i morgen, og det høres kanskje banalt ut for noen, men dette er også en måte for meg å ta grep om livet mitt på. Forandre noe jeg synes har vært slitsomt til noe hyggelig.

Jeg har oppdaget at det er viktig å FEIRE. Så ofte man kan! Og jeg har blitt mye flinkere til det. Og jeg skal bli enda flinkere :)

Ha en fantastisk 17. mai alle sammen.

Gud signe vårt dyre fedreland!

Stor 17. mai klem på forskudd :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar