lørdag 14. april 2012

Til å bli glad av

De siste dagene er det to ting som har gledet meg veldig.

Det ene skjedde da jeg kom til linsebutikken for å kjøpe en flaske linsevæske. Heidi, som har jobbet der i alle år, puttet flasken i en pose, gav den til meg og sa: denne skal du FÅ!

Jeg ble helt paff. Har aldri FÅTT noe der, bortsett fra helt i førsten jeg begynte å gå der, for 25 år siden eller noe sånt. Da fikk jeg også en flaske linsevæske.

Jeg ble kjempeglad. Ikke det at en sånn flaske koster så mye, men det gav meg en sånn inderlig god følelse at hun ønsket å gjøre det for å glede meg. Jeg både bukket, takket og neiet :)

Det andre skjedde i går, da min kjære kollega Silje Troy, skrev noen utrolig fine ord om meg på bloggen sin. Jeg ble så rørt at jeg har ikke ord. Er ikke vant med at folk er så rause mot meg. Du verden så godt det gjør å oppleve sånn GODHET fra andre mennesker.

Det ble en ny påminning om at jeg selv også skal være raus mot andre. Gode ord koster ingen ting, men de kan gi veldig mye glede. Og det er et godt "rykte" å få på seg, at man sprer om seg med positivitet og oppmuntring.

Har mer å si om nettopp dette temaet, og det kommer i morgen.

Tusen takk, alle dere gode, vakre mennesker der ute som er innom og titter på bloggen min i dag. Håper dere har en nydelig lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar